13 lis 2015

Przesądy, jako podpory cywilizacji

   Piszę do Was trzynastego w piątek. Robię to oczywiście specjalnie, ponieważ wpadłam na pomysł napisania wpisu o przesądach, a jaki termin nadawałby się bardziej? W tych czasach niewiele osób wierzy już w przesądy, zabobony i temu podobne. Jednakże są niektóre znane fałszywe przekonania, które większość z nas wyjątkowo uznaje. Na przykład, boją się przejść pod drabiną, uciekają przed czarnymi kotami albo są szczególnie ostrożni podczas trzynastego piątku miesiąca. Chcecie dowiedzieć się, co o tym sądzę? Zajrzyjcie w głąb wpisu! 

   Fałszywe przekonanie o istnieniu związku przyczynowo-skutkowego między zdarzeniami to przesąd. Istnienie dużo bezpodstawnych połączeń zdarzeń, w które niektórzy wierzą. Jest to podobno pozostałością dawnego systemu wierzeń, uważanego za przestarzałe formy magii. Wpływ na nie ma wiele czynników takich jak, tradycja. Przesądy najczęściej dotyczą konsekwencji zdarzeń, które nie zawsze są negatywnym efektem działania. Na przykład, spotkanie kominiarza podobno ma przynieść szczęście.
   Nie wierzę w zabobony i nie uznaję dzisiejszego (podobno) pechowego dnia. Jakbym w to wszystko wierzyła to nie znosiłabym pewnie myśli, że dzisiaj spotkały mnie same miłe rzeczy. Są to dla mnie po prostu bzdury, które wytrącają ludzi z rytmu. Jednakże czasami przypadek spowoduje, że coś się zgadza z danym przesądem i wmawiam sobie, że jest on jego przyczyną. Także instynktownie uważam na lustra, choć pewnie jakbym jakieś stłukła, nic bym nie zaprzepaszczała. Uważacie, że niektóre zabobony zostały nam wpojone i choćbyśmy nie chcieli w nie wierzyć, po cichu to robimy?

|sweter - sh| Fot. Alicja  P.

przepraszam za małą liczbę zdjęć, ale miałyśmy kłopoty na sesji
w tekście wspierałam się na informacjach z wikipedii

ZACHĘCAM DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE
➩ klik

Wyniki konkursu - zwycięzcy, których polecam w tym poście

Wierzycie w przesądy?
Co u Was słychać?
__________________________________________________________________________________________________________

94 komentarze:

  1. Uwazam, ze przesady wymyslil ktos, kto z pewnoscia mial za duzo wolnego czasu.. Przypadki sprawiaja, ze co raz wiecej ludzi zaczyna w nie wierzyc.. Oczywiscie szanuje ich, bo kazdy wierzy w co chce, ale zeby wierzyc w 7 lat nieszczescia, ktore spowodowalo male lustrko? Eeee :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sądzę, że jeśli tylko chcemy możemy przestać wierzyć w takie przesądy. Ja w nie nie wierze, a piętek trzynastego zazwyczaj jest dla mnie dobrym dniem :) Świetnie wyglądasz!

    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jasne, że zgadałaś Kochana! :* Dziękuję! :* Co do posta, to haha, napisałam kilka miesięcy podobnego :D Widzę, że mamy bardzo podobne myślenie ;) Jednak mnie jakoś na to wzięło, bo miałam akurat wykłady na uczelni o samospełniającym się proroctwu (fajna sprawa :D - pomyślisz o czymś i sobie tak to wmówisz, że dążysz do tego by to zrealizować choć "niby" nie chcesz :D) Genialnie, że napisałaś takiego posta, bo wygląda bardzo profesjonalnie i zagląda w głąb ludzkiej psychiki ;) Pozdrowionka! :*

    www.sandina.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jakoś bardzo nie wierze, ale zawsze zwalam na nie wine. A dzis np na przekor piatku 13 moja kuzynka zdała w końcu prawo jazdy :D/K

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wierzę, ale mimo to zawsze uważam na to by nie stłuc lustra i żeby czarny kot nie przeszedł mi drogi haha:D
    http://exality.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Niby piątek 13 a udało mi się zdać prawo jazdy haha, świetna stylizacja, obserwuję i będę mega szczęśliwa jeśli wpadniesz do mnie!;) Buziaki!:) http://scarlecinka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też nigdy nie wierzyłam w przesądy. Nigdy nie wiemy co się stanie, więc bez sensu jest wierzyć w jakieś zabobony ;))
    Śliczne zdjęcia <3
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja osobiście nie mam czasu na zabobony, przesady .... Zbyt pędzę przez ostatnie miesiące, żeby patrzeć czy dzisiaj przypadkiem piątek 13. :D
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w jedyne co wierzę to w Boga, w przesądy nigdy, aczkolwiek dzisiaj to na prawdę nie był mój dobry dzień. Z bólem głowy i ze załzawionymi oczami właśnie kłądę się spać. Jutro będzie lepiej :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mega zdjęcia !
    http://photogirl02.blogspot.com/2015_09_01_archive.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia, typowo jesienne :)

    nataliaa-cieslak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wierzę w zabobony, to jakaś fantazja
    zapraszam do mnie na konkurs, gdzie można wygrać wymarzoną torebkę oraz Giveaway od dresslink

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Według mnie ludzie nie lubią przyznawać się do porażki i wolą zrzucić wszystko na chociażby piątek trzynastego:(
    Pozdrawiam
    Mój blog-klik ♡

    OdpowiedzUsuń
  14. Zanim przeczytałam posta musiałam obejrzeć wszystkie zdjęcia, i powiem ci - miazga!
    whosmeb.blogspot.com - KLIKNIJ TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasami zachowania ludzi wobec przesądów mnie wręcz śmieszą. Ale także uważam na lustro :D
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. nigdy nie wierzyłam w przesady i sie to nie zmieni
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne zdjęcia! <3
    Czy mogłabyś u nas poklikać?
    Ponieważ staramy się o pierwsza współpracę,a ty możesz nam pomóc :)
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. W sumie, nie wierzę w przesądy. No może w większość. Jakoś dziwnym trafem wierzę w
    te, które przynoszą szczęście ;3 może w ten sposób zabezpieczę się przed pechem chociaż
    w świadomości. Ale mam potwierdzenie że piątek 13 był pechowy!
    kochana wyglądasz super w tym sweterku, słodziak <3
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Moim zdaniem to media nagłaśniają wszystkie te przesądy i stereotypy, a później ludzie je rozpowszechniają.
    Jak będziesz miała czas, to bardzo prosze zajrzyj na mojego bloga :D
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też nie wierzę w zabobony :)
    A zdjęcia piękne ;))

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja myślę, że jeśli wierzymy, że piątek 13 jest pechowy, to tego dnia będziemy dostrzegać tylko te złe rzeczy, mimo iż nie wyróżnia się on spośród pozostałych dni ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Mój piątek 13 był szczęśliwy.
    Miałam mega skrócone lekcje w szkole, poszłam na super wernisaż, zjadłam dobre ciasto.
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. W podświadomości jakoś zwracam uwagę na popularne przesądy, ale nie praktykuję tego, aby brać je zupełnie na poważnie :) Cudowne zdjęcia!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wierzę w przesądy:)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Osobiście nie wierzę w przesądy, jednak często gdy coś mi nie wychodzi zwalam to na przykład na czarnego kota :)
    Mój blog- zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepiękny jest ten sweterek !

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepięknie wyglądasz<33
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Śliczne zdjęcia :)
    Obserwacja za obserację?
    Zacznij
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja nie wierzę w zabobony. Masz rację, czasem nieświadomie można pilnować się, by nie zrobić jakiejś rzeczy, bo kiedyś o tym usłyszeliśmy, kiedyś się tego baliśmy albo uważają na to nasi bliscy!
    Nie liczy się ilość, a jakość :) Zdjęcia są prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
  30. fajny sweter

    http://eskucinska.tumblr.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. zakochałam się w tych zdjęciach!
    nie wierzę w przesądy.
    super post, obserwuje i zapraszam do siebie :D
    http://what3ver-idk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. masz rację, dla mnie zabobony nie istnieją, a piątek 13-ego jest taki sam jak np 1-go ;)
    healthybeautylifestyle

    OdpowiedzUsuń
  33. ale jestes fotogeniczna! :)
    Pozdrawiam i zapraszam :)
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja nie wierzę w przesądy, są to tylko wymysły innych ludzi :)
    Piękne zdjęcia! :*

    LUSIALUSKA.BLOGSPOT.COM-KLIKNIJ!✿

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja też nie wierzę w przesądy, wydaje mi się, że to tylko głupie wymysły ludzi! Świetne zdjęcia, bardzo ładnie wyglądasz :)
    Pozdrawiam, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny post, masz bardzo fajny blog a Twoje wpisy są naprawdę bardzo interesujące :) !
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    milentry-blog

    OdpowiedzUsuń
  37. nie wierzę w przesądy, dla mnie to bzdura :d

    twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja też nie wierzę w zabobony :) a wczoraj spotkało mnie duuużo miłych rzeczy!

    mój blog - korneliakuzma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. piekne zdjecia! Ja nie wierze w zabobony - wiekszosc mnie az rozbawia ;)


    zapraszam ;) - http://mariettasophia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  40. Też słyszałam teorię, że wzięło się to ze starych wierzeń pogańskich. Tzn. nie całkowicie, ale, że właśnie w tamtych czasach należy dopatrywać się genezy przesądów. Osobiście w niby nie wierzę, ale poniekąd podświadomie unikam przechodzenia pod drabiną i łapię się za guzik widząc kominiarza. Podejrzewam, że gdybym to zrobiła czy też nie to kompletnie nic by się nie zmieniło w moim życiu czy choćby dniu, ale jak to mówi moja mama "po co kusić los"? ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo dobry post! Ja również nie wierzę, że piątek 13 jest dniem pechowym. Tak samo jak przejście pod drabiną, stłuczone lustro czy czarny kot przebiegający nam przez drogę - dlaczego nikt nie pomyśli, że może po prostu bardzo mu się spieszy do robienia ważnych, kocich rzeczy?

    PS. KOCHAM TWOJE SWETRZYSKO! <3

    Pozdrawiam
    vexykon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Piękne zdjęcia <3 . Ja nie wierze ani trochę w zabobony, a nie które to mnie wręcz śmieszą :D.
    Zapraszam do siebie, nowy post! Pozdrawiam
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  43. ja również nie wierzę w przesądy. A piątek 13 jest dla mnie jednym ze szczęśliwszych dni w roku :) naprawdę super, że napisałaś, bo takie wpisy bardzo miło się czyta i znaczą dużo. Pozdrawiam! :)

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    oddech-piora.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  44. Piątek 13 to po prostu kolejny piątek :D Nic nadzwyczajnego w nim nie było:)
    Super wpis:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie wierzę w przesądy, ale lubię o nich czytać. Ciekawi mnie zwłaszcza to, skąd one się wzięły :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie wierzę w przesądy :) w piątek 13 przebiegł mi czarny kotek przez drogę i nic się nie wydarzyło :)
    http://madeleinye.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. mimo ze jednak mowimy ze nie wierzymy to wiadomos jak to wychodzi kiedy np widzimy czarnego kota, haha
    NIe warto wierzyc, a jednak niektorzy sa na tyle nie uswiadomieni. MImo ze malo zdjec to sa sliczne:*

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Staram się nie "bawić" w zabobony... Ale czasami nie da się :-) po ostatnich wydarzeniach z Paryża w piątek 13. ciężko nie mówić, że był pechowy...

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja założyłam bloga w piątek 13-ego mam nadzieję że nie będzie pechowy :D Ja nie wierze zeby np. czarny kot przynosił pecha ;( Kocham czarne koty <33
    Zapraszam na nowego bloga miło będzie jak wpadniesz i zostawisz po sobie ślad ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Również nie wierzę w przesądy, co z tego, że jest to 13 i piątek? Dzień jak dzień. ;)

    seendixsecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. super zdjęcia!!
    http://nataliakraj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Śliczne zdjęcia. Fajny pomysł na post:)

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja osobiście nie wierzę w przesądy. Jak dla mnie to jest głupie.
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo ładny sweterek :) Ja nie wierzę w przesądy, uważam że każdy dzień może być dobry i szczęśliwy, to od nas zależy jaki będzie. Dla mnie w większości piątek trzynastego był szczęśliwy z czego się cieszę :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Bardzo spodobał mi sie sweterek :) Świetny blog :) Na pewno bede tutaj zaglądać :) Miło sie czyta :) Zapraszam do mnie http://michurakaka99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Też nie wierzę w 'zabobony', u mnie liczba 13 jest tą najszczęśliwszą :)
    pozdrawiam, gabsstylee

    OdpowiedzUsuń
  57. nie wierzę, chociaż jak wszyscy wiemy ta trzynastka niestety dla wielu ludzi okazała się być pechowa..
    bardzo inteligentny post jeśli istnieje takie określenie haha :)
    i cudooooowny sweter, skradł moje serducho!
    pozdrawiam!


    http://fashionistky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Nie wierzę w przesądy, ale czasami to ciekawe! Na przykład wróżby andrzejkowe - to tez swego rodzaju zabobony, ale za to ile frajdy dają!
    buziaki i zapraszam do mnie! smile-for-me-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  59. ja nawet nie zwróciłam uwagi na to, ze był piątek trzynastego haha :D, a był to udany dzień :3
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  60. Nie wierzę w przesądy. Uważam, że jak się wierzy głęboko w taki piątek trzynastego to jest większe prawdopodobieństwo, że stanie się coś nie po Twojej myśli w tym dniu.

    http://milordmajkablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  61. Nice post, have a good week

    http://historiassparacontarr.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja w przesądy nie wierzę :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Ja nie wierze przesadom. Czasami oś sie stanie, ale wiem, ze to zbieg okoliczności ;)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Ja też się wypowiem xD W przesądy jako tako nie wierzę, ale ten piątek trzynastego był dla mnie okropny. Powiedzmy, że to był przypadek. ;)
    Sweterek prześliczny *.*

    OdpowiedzUsuń
  65. Oj tam, oj tam ;)
    Przepiękne zdjęcia!

    Dobranoc!
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. ja tez nie wierze w przesady :)

    OdpowiedzUsuń
  67. i ja też :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  68. Nie wierzę w przesądy :)

    Kochana poklikałabyś w linki w najnowszym poście Romwe ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/11/romwe-moje-nowe-zamowienie.html
    Z góry .ślicznie dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  69. Ślicznie wyglądasz no i sweterek tez ladny
    http://zyciekubusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  70. Również nie wierzę w zabobonu, dla mnie to głupota. Niektóre rzeczy zostały może i własnie nam wpojone dlatego można uważać to za prawdę. PS. Ślicznie wyglądasz :)
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  71. Nie wierzę w piątek 13 i inne przesądy, mimo tego że w tym roku pękła mi opona ;) właśnie w ten dzień. :) Nazywam to zbieg okoliczności :)

    OdpowiedzUsuń
  72. piekna! <3
    zapraszam na mój nowy post http://locastrica.blogspot.com/2015/11/49-w-drogeriach-rossmann.html <3
    moze wsp obs? daj znac :)

    OdpowiedzUsuń
  73. A ja tam mam akurat zawsze szczescie w piatek 13-ego :D
    Swietny sweter! <3

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  74. Ja również nie wierzę w przesądy. Ktoś wymyślił z nudów takie dni, historie itp. A my tłumaczymy sobie tym przykre sytuacje lub pechowe sytuacje jakie nas spotykają.
    Świetna notka !

    Pozdrawiam
    http://your-imaginatio-n.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  75. Jako dziecko byłam przesądna, teraz już mi minęło.

    OdpowiedzUsuń
  76. Ja nie jestem przesądna ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  77. zdjęcia piękne, ja też nie wierzę w przesądy :)

    OdpowiedzUsuń
  78. Nie jestem przesądna jednak piątek trzynastego nie był zbyt fajnym dniem :)
    MELA BLOG

    OdpowiedzUsuń
  79. bardzo fajny blog, napewno zostane na dłużej :)
    http://vicky-chunts.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  80. A okazało się, że piątek 13 nie taki szcześliwy ...
    http://16lipca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  81. super sweterek!
    http://flawles--s.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
➭ Dziękuję Ci za wejście!
➭ Jeśli skomentujesz, spróbuję się odwdzięczyć!
➭ Nie toleruję spamu, więc nie reklamuj się i nie proś o "klikanie"!
➭ Jeśli spodoba Ci się mój blog i chcesz go odwiedzać, od razu zaobserwuj!
➭ Pamiętaj, że nie uznaję "obs za obs", które niektórzy uważają za wymianę obserwacjami!