30 sie 2016

Odświeżenie pamięci: plusy i minusy w chodzeniu do szkoły | Back To School



   Dużymi krokami zbliżamy się do końca wakacji. Praktycznie mogę już napisać, że szkolne drzwi zostały dla nas otwarte. Przed większością z nas kolejny trudny rok, a chęci do nauki... jak zwykle brak. Jednakże przede wszystkim trzeba myśleć pozytywnie i rozpatrywać zalety uczęszczania na lekcje, czy choćby w przebywaniu w szkole.
   W dzisiejszym wpisie przypomnicie sobie za co tak naprawdę kochacie oraz nienawidzicie szkoły, a do tego zobaczycie efekty wakacyjnej sesji w stylu boho (autorstwa mojej cudownej internetowej przyjaciółki, Kariny).


   ...pobudka przed szóstą rano. Zerwanie się z łóżka po 30 minutach. Poranna toaleta w tempie ekspresowym - byle by zdążyć coś zjeść. Szybkie, nieidealne śniadanie. Ubranie się w pierwszy lepszy zestaw. Niedbały makijaż oraz zwyczajna fryzura. Wyjście z domu. Dwadzieścia minut jazdy komunikacją miejską. Szkoła. Późny powrót do domu. Posiłek. Nauka na następny dzień. Posiłek. Brak czasu dla siebie (ew. rower lub trening, jak dobrze pójdzie). Zmęczenie. Skrócony czas snu...

Brzmi tragicznie, prawda?
Niestety musimy się jakoś pogodzić z tym błędnym kołem.

   Tak mniej więcej wygląda u mnie rutynowy dzień podczas roku szkolnego. Na pewno miewacie podobne. Żeby nie popaść z tego powodu w szkolną depresję należy spojrzeć na to z właściwej strony. Wystarczy po prostu odświeżyć pamięć i pomyśleć sobie, co to Wam daje. Dostrzec plusy i minusy chodzenia do szkoły... a w tym pomogę Wam poniżej :')



   Największym plusem jest to, że dzięki szkole zawieramy znajomości przydatne w dorosłym życiu oraz spotykamy wartościowe osoby, z którymi spędzamy wspaniałe chwile. Kolejną szczególną zaletą jest odpowiednie przygotowanie do dorosłości, jak i zyskanie wiedzy, która wbrew pozorom jest ważna. Odkrywamy również nasze powołania tzn. ukryte talenty, zainteresowania. Czyli... szkoła oferuje nam to, co najważniejsze: mądrość życiową, pasje, bliskich.



   Chodzenie do szkoły ma także minusy. To jest chyba w stu procentach oczywiste. Największymi zmorami są: ciągłe zmęczenie, ograniczony czas wolny, stres, brak odpowiednich godzin snu, utrudnienia w kontakcie z przyjaciółmi. Sami wiecie, że można wymieniać tak w nieskończoność. Jednakże skupcie się bardziej na plusach, bo to one w tej chwili są najważniejsze.

| kombinezon - new yorker | wianek - ? |
fot. Karina Saktura

Jesteście gotowi na szkołę?
______________________________________________________________________________________________________

46 komentarzy:

  1. Ja tam lubiłam chodzić do szkoły - problemów z nauką nigdy nie miałam, a przynajmniej znajomych się spotykało! :)
    Teraz, gdy już jestem na studiach trochę tęsknie za tą beztroską... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uff, dobrze mnie to od tego roku nie dotyczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że na ten rok szkolny mam masę pozytywnej energii - aż chce się wracać!:D HAHA! Boskie zdjęcia Ola!
    Karolina
    http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozytywne nastawienie to pierwszy krok do sukcesu. Tak czy siak będziemy musieli wytrwać ten czas, więc lepiej starać się go przeżyć dobrze, a nie spędzić miesiące na marudzeniu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekny klimat zdjęć! Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam teraz taki plan lekcji, że nie będę miała prawie wcale czasu wolnego :'). Prawie codziennie na 11 do 16..
    Mega zdjęcia!
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wysztarczy zorganizowac sobie odpowiednio czas, a zdązysz się wyspac, odrobić lekcje i spotkać ze znajomymi. Wystarczy dobra organizacja ;)
    Pozdrawiam,
    Normxcore

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tymi plusami masz rację! Piękne zdjęcia, chyba nie poszło mi z nimi najgorzej :D
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciągłe zmęczenie może towarzyszyć nam nawet podczas normalnego życia, a nie tylko tego szkolnego.... Najczęściej kluczowe jest podejście :) Pozytywne niweluje zmęczenie, serio!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja z jednej strony już chcę iść do szkoły, ale z drugiej mi się to nie widzi. 10 miesięcy w jednym miejscu... brak czasu...

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mimo wszystko czuję, że jestem gotowa na powrót. Wiem, że będzie ciężko. Wiem, że bez dobrej organizacji się nie obejdzie. Wiem, że po ciężkim dniu będę chodzić nieprzytomna. Wiem, że mam jeszcze treningi, angielski, bloga i przyjaciół. Wszystko to trzeba ogarnąć, ale to jednak większa część mojego życia i powinnam jak najszybciej się z tym pogodzić.

    luska-everywhere

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne zdjęcia! :) Mam nadzieję, że dam radę kolejnym dziesięciu miesiącom nauki.

    Pozdrawiam!
    Aleksandra z bloga: wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com (kliik)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja najbardziej boję się tej codziennej rutyny!

    http://daruciaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja szczerze niemogę się już odczekać szkoły! Świetny post. Cudownie wyszłaś na zdjęciach! :D




    WWW.ITSVIVIDNES.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  17. Samo chodzenie do szkoły nie było dla mnie złe ze względu na znajomych, jednak największą zmorą jest ciągły stres i to wczesne wstawanie... :x Pierwszy raz nie stresuję się pierwszym września, bo jako świeżo upieczona studentka mam jeszcze wakacje :D
    Zdjęcia są śliczne, mają ładne kolory i taki piękny klimacik! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja również zdecydowanie do plusów chodzenia do szkoły zaliczam nowe znajomości. Z moimi przyjaciółkami znamy się od najmłodszych klas i utrzymujemy świetny kontakt :D Minusy to na pewno brak czasu :/ Uwielbiam oglądać filmy, i w wakacje rzeczywiście starałam spędzać nad tym dużo czasu, bo wiem, że wrócę do szkoły, nauczyciele niby tacy mili i wgl, a po kilku tygodniach kartkówki i sprawdziany :x

    / MÓJ BLOG - zapraszam /

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny wpis, mam być szczera to ja nie jestem gotowa nawet na życie, mam wrażenie, że już się stresuje, chociaż jestem starą babą i wracam na kursy, bo studiów w PL chyba nigdy nie skończę przez różnice kulturowe, w których się wychowałam, a które w PL są inne.

    OdpowiedzUsuń
  20. OMG super :))

    zapraszam https://love-chic-goodhabits.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post! :) To prawda, że szkoła nie tylko wiąże się z samymi minusami. Również do zalet chodzenia do niej zaliczam przede wszystkim kształcenie :) Świetne zdjecia! ♥
    pozdrawiam cieplutko :*

    |MÓJ BLOG|

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety ja widzę w sumie same minusy :(
    Nie mogę ogarnąć tego, że jutro już rozpoczęcie roku :(

    blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  23. Karinka się postarała!♥
    dla mnie zdecydowanym minusem szkoły jest brak wolnego czasu i zmęczenie..

    PISANE PASJĄ BLOG [klik]❣

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja żeby się tak nie dołować pocieszam się tym, że będziemy codziennie widywać się z przyjaciółkami. Cudowne zdjęcia!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. jakie cudowne zdjęcia! i ten wianek! CUDO! super post
    miłego dnia

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG http://www.zoozelooveblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Szkoła nie jest taka zła. :) na każdym roku studiów miałam chociaż jeden dzień od 9 do 19... Koszmar, ale urok szkoły docenia się po czasie. :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja lubię chodzić do szkoły, gdy nie myślę o minusach, które wypisałaś, jest okay :) Przepiękna sesja *.*

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  28. Szkoła nie jest aż taka zła. Pięknie :*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Jest wiele plusów chodzenia do szkoły ! Śliczne zdjęcia i wianek :)
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja lata szkolne wspominam z dużym uśmiechem na twarzy :-)))

    OdpowiedzUsuń
  31. Szkoła ma wiele plusów, jednak my zawsze skupiamy się na minusach :C
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Z wszystkimi plusami i minusami wypisanymi przez Ciebie się zgadzam. Oprócz tego szkoła, to wspomnienia, które zostają z nami do końca życia i opowiadamy je innym. Różne zabawne sytuacje, wycieczki dają nam możliwość zachowania świetnych wspomnień ;)


    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie: slowandminimal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. ja widzę więcej plusów niż minusów w chodzeniu do szkoły, chodzić w sumie lubię, gorzej z nauką w domu :/
    śliczne zdjęcia :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Zdjęcia w pięknym klimacie, jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ja na szczescie mam jeszcze miesiac wolnego :D/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo ciekawie piszesz.
    Spodobało mi się sformułowanie, że wiedza wbrew pozorom jest ważna. Idealnie to ujęłaś bo wiele osób o tym zapomina.

    http://personallittletalks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Masz stuprocentową rację! ❤
    http://juliamastalerz.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  38. Kocham styl boho więc nic dziwnego, że te zdjęcia tak mi się podobają. Przed pójściem do szkoły warto przypomnieć sobie te wszystkie pozytywne strony. Jednak niektórzy skupiają się tyko na minusach. Motywacja słabnie... Zeszyty zaczynają być przyozdabiane bazgrołami (może to jednak pismo?). A kolejny rok staje się jeszcze gorszy. Nieee jednak wróćmy do plusów tak zdecydowanie tylko plusy :) Świetny post motywacyjny.

    little-foxblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne zdjęcia :) I jak zwykle super wpis na blogu!

    OdpowiedzUsuń
  40. Swietny post! Wszystko ma swoje plusy i minusy.

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  41. Oj myślę, że jest trochę więcej tych minusów, ale ważne żeby skupić się tylko na plusach i to jest dobre nastawienie :) !

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  42. Dokładnie. Myślę, że więcej jest oczywiście plusów, ale to też zależy od perspektyw. Śliczne zdjęcia. Cudowny kombinezon *,*
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
➭ Dziękuję Ci za wejście!
➭ Jeśli skomentujesz, spróbuję się odwdzięczyć!
➭ Nie toleruję spamu, więc nie reklamuj się i nie proś o "klikanie"!
➭ Jeśli spodoba Ci się mój blog i chcesz go odwiedzać, od razu zaobserwuj!
➭ Pamiętaj, że nie uznaję "obs za obs", które niektórzy uważają za wymianę obserwacjami!