19 paź 2017

Matura to (nie)bzdura | problemy maturzysty


   Bardzo długo nie dodawałam tutaj czegoś konkretniejszego niż lifestyle. Moim jedynym wytłumaczeniem jest brak weny oraz kreatywności. Zupełnie pochłonął mnie wir nauki, relacje z najbliższymi oraz jakiś czas temu, trzy miesięczna praca. To może być do mnie niepodobne, ale wypaliłam się.
   Wielokrotnie zadawałam sobie pytanie: "Skoro nie masz o czym pisać, to po co Ci blog?". Miałam przygotowany stos zdjęć do opublikowania, ale nie zabierałam się za ich obróbkę przez brak wizji wpisu. Nie satysfakcjonują mnie notki złożone z samych fotografii, kiedy wiem, że mogę się bardziej postarać i podzielić się czymś z Wami. Jednakże mój blog niebawem będzie obchodził czwarte urodziny... Postanowiłam z tego powodu nie poddawać się przez to, co spotyka mnie prywatnie i zacząć ratować swoją stronę internetową.

     Dzisiaj przyszłam do Was z cząstką mojej obecnej rutyny...
   Stwierdziłam, iż zobrazuję Wam klasę maturalną. Zakładam, że niektórzy z Was wyłapali, że w tym roku szkolnym skończę swoją licealną karierę i przystąpię do matury. Nurtuje mnie, jak ten czas szybko zleciał... doskonale pamiętam końcówkę roku w III klasie gimnazjum oraz radość z powodu kilku lat beztroski.
   Wracając, dużo osób mówi o maturze, jako bzdurze. Jednakże nie każdy podchodzi do tego na "lajcie" (należę do tej kategorii). Niby dobrze, że rok szkolny jest dzięki temu wszystkiemu krótszy, ale prawda jest taka, że to bardziej stresuje i wytrąca z równowagi. Z pewnością dla każdego ostatnie chwile w szkole średniej należą do najtrudniejszych.


Najczęstsze problemy maturzysty:

~ a może tak zmiana nauczyciela w klasie maturalnej?
Najgorsze, co może Was spotkać, to zmiana nauczyciela przedmiotu, z którego planujecie pisać egzamin. Wiem to z własnego doświadczenia, gdyż zmieniło mi się dwóch. Wyszło na gorsze, co było do przewidzenia. Jedyne rozwiązanie - korepetycje = płacenie.

~ jak pogodzić powtórki i naukę w szkole?
Jeden z najczęstszych problemów. Jak być na bieżąco z materiałem, który obowiązuje na maturze, a jednocześnie powtarzać ostatnie lata z x przedmiotów? Podziwiam ludzi, którzy dają radę to ze sobą pogodzić. Mi się udawało... do czasu...

~ kiedy zacząć się uczyć?
Na pewno każdy maturzysta zadaje sobie to pytanie paręnaście razy w miesiącu. Najlepiej zacząć naukę jak najwcześniej, ale wiadomo jak to się zawsze kończy ;)

~ co potem?
Zakładając zdanie matury, powinniście mieć opracowany wcześniej plan na dalszą naukę. Dobrze, by było wiedzieć, co odpowiada Waszym gustom, jak najszybciej... ze względu na przedmioty liczące się na wybranych uczelniach. 

~ co zdawać?
Istnieje duża gama możliwości. Na szczęście od września do lutego można poddać ją edycji. Moim zdaniem warto przystąpić nie tylko do przedmiotów Wam potrzebnych, ale i tych, z których nie zaszkodzi wypróbować nabytą wiedzę.

~ jak nie wpaść w panikę?
Panika wśród maturzystów to norma. Ciężko jej uniknąć. Ważne, by po prostu nie przesadzać. Matura to nie wszystko, a przecież i tak można ją poprawić.

| komplet - zaful.com | choker - tally weijl |
fot. Alicja P.



BARDZO PROSZĘ O 1 KLIKNIĘCIE
ZAFUL.COM
klik |



Co byście dodali do tych paru problemów maturzysty?
______________________________________________________________________________________________________________

39 komentarzy:

  1. Klasa maturalna to poważna sprawa, nauki jest masy a czasu coraz mniej.
    Super zdjęcia! :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra z bloga: www.wdrodzepomarzeniaa.pl (kliik)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, ja byłam na humanie i zdawałam rozszerzoną biologię i chemię. :) Przygotowywałam się sama.

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj, spokojnie, matura to nie taka straszna rzecz. zmiana wychowawcy/nauczyciela bardzo nie boli, choć jest głupim pomysłem, a nawet bez masy powtórek można świetnie zdać maturę - wystarczy być aktywnym na lekcji ;) // skydancing.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wyglądasz
    Myślę ze matura nie jest taka straszna jak ja pisza:)
    OLIVKV.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pięknie, dziewczęgo i tak eterycznie ;) super ;) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spokojnie, matura wcale nie jest taka straszna. To szczerze mówiąc... naprawdę bzdura, szczególnie w porównaniu z tym, co będzie działo się na studiach :)

    - mój blog -

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku jak Ci włosy urosły! Powodzenia w nauce :*
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh, początek jakbym siebie widziała! Mnie matura czeka za cztery lata i nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzę. Cudowny tatuaż :)

    the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia i wreszcie większy wpis - to znaczy, że będzie lepiej - uda się i trzymam za to kciuki Ola! :*
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale świetny zestaw! Mam koszulkę z tym motywem :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    www.spiked-soul.pl


    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie zawsze śmieszy ta nagonka na maturę, bo przecież bez niej nie ma życia. A jednak - jest. Matura to pikuś w porównaniu z egzaminami zawodowymi w technikach, więc tym bardziej.
    No chyba, że trzeba po średniej isc na studia, to owszem, ale jeżeli ktoś się na nie nie wybiera, to śmiało może uznać, że matura to bzdura :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie to czeka za rok :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo ładny komplecik, świetnie się w nim prezentujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja na szczęście etap nauczania mam już za sobą i przyznam bez wstydu że za tym nie tęsknie :-) A zdjęcia są prześliczne,super wyglądasz. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Również w tym roku szkolnym piszę maturę...Stresuję się jak cholera i wiem, że twoje rady są bardzo przydatne ale jak jak jestem zestresowana jestem po prostu głupia...eh

    MÓJ BLOG-ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  16. Klasa maturalna to jednak duże wyzwania dla każdego. :) Pięknie wyglądasz
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja swoją maturę muszę pisać ponownie gdyż za pierwszym razem, matematyka mi poszła bardzo źle :D
    Pozdrawiam
    FotoHart

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjny look. i ten minimalistyczny tatuaż. Cudo

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja chyba najbardziej się boję, że się nie zmotywują do nauki, ale dużo razy tak mialam i motywacja sama przychodziła na szczęście:)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Maturę mam dopiero za rok, a już się stresuję! Jakaś maskara! :(

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  21. Maturę zdawałam już dwa lata temu i powiem Wam, że nie ma sie czego bać ;) Matura nie taka straszna jak ją malują, ale trzeba sie dobrze przygotować. Niestety, jesli samemu nie jesteśmy w stanie przysiąśc do przedmiotów które zdajemy to korepetycje sa niezbędne albo chociaż uczestnictwo w dodatkowych fakultetach w szkole, ale naprawde warto poświęcić na to czasu jesli chce sie dostać na wymarzone studia ;) ... A potem ma się maturę co pół roku na sesji xD Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczne zdjęcia! A co do posta, oj strasznie się boję matury a to niestety coraz bliżej ehh

    Obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Do matury nie przystąpiłam. Ale za to zakochałam się w zdjęciach, pięknie dobrana stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Great post and photos really liked, Dear ❤
    I'd be happy friendship blogs ♥ Subscribe to your Blogger
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
  25. Klasa maturalna i blog to spore wyzwanie, żeby to pogodzić, a pisanie sprawiało przyjemność trzeba się na prawdę dobrze zorganizować. Twoje zdjęcia są piękne i czekam na kolejne posty z nimi ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pomimo, ze jestem dopiero w 3 klasie gimnazjum to już jak pomyślę, ze naprawdę będę musiała przystąpić do matury to coś się ze mną robi, strach, już nawet teraz stresuje się tym hah. Piękne zdjęcia, a kombinezon mam taki sam tylko biały; )
    Pozdrawiam !
    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne rady dla maturzystów ;) z pewnością się przydadzą
    ULCIIAKK ♥

    OdpowiedzUsuń
  28. Pięknie wyglądasz :)
    Matura czeka mnie za dwa lata Szczerze mówiąc profesorzy już zaczynają nas powoli straszyć, ale jak na razie podchodzę do tego na luzie :D
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam to za sobą i choć wydawało mi się, że mam lajtowe podejście to jednak w ostatniej klasie stałam się kłębkiem nerwów. Ciężko mi było pogodzić naukę, obowiązki, strach związany z wyborem studiów oraz czas dla bliskich. Na szczęście udało mi się zdać maturę dobrze, ale cóż, stres jest chyba nieunikniony. ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja na szczęście jestem po maturze i zdawałam starą maturę :) Nie jest ona taka straszna i wcale nie trzeba się dużo uczyć, wystarczy się nie denerwować i myśleć :) śliczny tatuaż :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja zdawałem starą mature, dobrze ze mam to juz za sobą!
    flarri.com

    OdpowiedzUsuń
  32. ładny komlet
    https://hyggefotografia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. bardzo fajne zdjęcia. stylizacja też podoba się mi

    OdpowiedzUsuń
  34. Ostatnio rozmawiałam z koleżankami z klasy właśnie na temat pogodzenia powtórek i bieżącej nauki. Materiału jest mnóstwo, a czasu tak mało, to przerażające!
    Zdjęcia są cudowne, kropelka ciepłych dni! ♥

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. O kurczę ja jestem dopiero w pierwszej klasie, ale widzę, że klasa maturalna jest mega ciężka. Myślę, że się nie wypaliłaś to po prostu chwilowe zaćmienie!
    Zapraszam do mnie:bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam:D

    OdpowiedzUsuń
  36. Matura wbrew pozorom to ważna sprawa i jeśli komuś rzeczywiście zależy na dobrym starcie w dorosłe życie, podjęciu wymarzonych studiów itp., powinien przyłożyć się do egzaminu dojrzałości. Na pewno pomogą w tym dodatkowe zajęcia po szkole, czyli korepetycje. Ogłoszeń korepetycji w necie jest naprawdę dużo, wystarczy dobrze poszukać, np. na stronie serwisu www.studencior.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeśli zależy nam na dobrze zdanej maturze to najlepiej skupić się na tych przedmiotach, które chcemy zdawać.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku!
➭ Dziękuję Ci za wejście!
➭ Jeśli skomentujesz, spróbuję się odwdzięczyć!
➭ Nie toleruję spamu, więc nie reklamuj się i nie proś o "klikanie"!
➭ Jeśli spodoba Ci się mój blog i chcesz go odwiedzać, od razu zaobserwuj!
➭ Pamiętaj, że nie uznaję "obs za obs", które niektórzy uważają za wymianę obserwacjami!